تأملات... أونلين يا جدعان!

رواد المدونة الأعزاء، إليكم أزف هذا الخبر:

أخي د. ضياء النجار المقيم بألمانيا حاليا في رحلة للعلاج عمل مدونة سماها "تأملات" ، والعنوان بتاعها أهو:
http://ta2moulat.blogspot.com/

و أسمحوا لي من مقري هنا بمصر المحروسة أن أنقل إعجابي بأسم المدونة ، وأقول له :

" حلو أوي يا أبيه الأسم...أصل الحال الأيام دي مش ولا بد! و الروح في المناخير والتأمل حيفيد برضوا... آه والله..ع الأقل الواحد يبقى شايف الدنيا من ورا ستارة حرير مش بلاك أوت حايش النور! وإن كنت مش عارفة أوي إن كان ده له علاقة مباشرة بالتأمل واللا لأ"

ع العموم أنا أحب أقولك كلمة لا يمكن أنساها أبدا ، قلتها في تعليقك على البوست بتاعي السابق ذائع الصيت!

"لا يمكن أن يبقى الوضع في مصر على ما هو عليه الآن..وفي ذلك فليتنافس المتنافسون"!

صباح التأمل يا أبيه ...صباح الواقع الرمادي إللي إحنا عيشينه وباحلم بيوم يتغير! صباح الأمل!! صباحكم جميعا ... ياسمين وكرازنتم...وفل... و كل حاجة حلوة في الدنيا يارب!

1 comment:

Dr. Diaa Elnaggar said...

عزيزتي شيماء،
شكرا جزيلا، وعلى العموم درب كفاحك على سبيل تقدم هذا البلد العظيم سابقا وإن شاء الله - بمجهودك ومجهود غيرك _ العظيم مستقبلا ، درب كفاحك أصبح له رفيق جديد، وهم كُثر، ولكن اللون الرمادي المسيطر علينا لا يجعلنا نرى الجانب المضيئ هنا أو هناك، على العموم أقولها ثانية: وفي ذلك فليتنافس المتنافسون.

تحياتي واحتراماتي

ضياء

اخترنا لكم...حنان في الريف و خلي السعادة عادة مع ميادة!

وحشتوني جدا   أنا انهاردا في جو تمانيناتي جميل وباسمع هدى القمر لإيهاب توفيق والدنيا دندنة وباكتب لكم وأنا حاضنة البطانية  عاوزة اشاركم حاجت...